Thursday 6 November 2014

UNIKL MIIT, IM COMING !!

Assalamualaikum ,

Setelah sekian lamaa berhabukkk dan berdebuuunya blog ni , akhirnya aku dapat bukak semula blog ni . atas kecuaian sendiri sebab terlupa password n emel sendiri . HAHA .

Aku akhirnya terpanggil untuk belajar di UNIKL MIIT dalam kos BACHELOR of MULTIMEDIA DESIGN in COMPUTER ANIMATION . Pada awalnya aku ragu2 untuk masukk UNIKL sebab tak tak tahu nak buat pilihan antaraa UNISEL & UNIKL . akhirnya setelah berfikir dan berfikir , aku buad keputusan untuk masuk UNIKL MIIT . 2 hari lagi nak daftar baruu aku kalot nak bayar yuran pendaftaran semua sebab semuanya online sekarang .


Love


Pada pagi yang dinantikan , kakiku melangkah masuk ke Lobby Unikl MIIT yang tesergam indah dan tinggi melangit itu untuk sesi pendaftaran . Setelah membuat segala pembayaran dan mendapat number bilik , aku diminta untuk ke hostel untuk meletakkan segala barang2 disana . Aku diberi pelan lokasi untuk kesana . akhirnyaa setelah berpandukan WAZE *tak guna petaa sebab pening dan tak paham haha, aku tiba di Kampus Kediaman Siswi Jalan Tandok yang terletak di Bangsar . Pelajar lelaki pula ditempatkan di Kerinci . 

Setelah mendapatkan kunci bilik , aku dan keluargaku masuk untuk meletakkan semua barang2 aku . bawak barang macam nak pindah rumah almaklumlah aku akan menetap di sini . haha . Alhamdulillah nasib aku baik sebab dapat bilik yang luas dan dekat dengan tandas . Bukak2 pintu ja nampak tandas , senang nak p . haha . Roomate ? Biasalah masa mula2 masuk malu2 , aku berkenalan dengan AYU (bukan nama sebenar hehe ) DAN SYIKIN . seorang lagi roomate kami kak TINI , serius nak tergelak masa mula2 jumpa kak tini sebab aku ayu n kin macam takot2 masa jumpa dia . dia datang tersengih2 perkenalkan diri . hahaha *SORY KAK TINI , KUTUK SIKIT . haha . 
Ayu orang JB , Syikin orang Kelantan dan Kak Tini orang KEDAH ! nasib aku baik lagi sebab syikin sama kos dengan aku ! ayu dengan kak tini pulak satu kos . 

Bagi aku asrama ni dah cukupp selesa . Ada katil yang comel dan kemas , bilik yang besar , almari yang cantik , mejaa study yang comel , WIFI walaupun kadang2 slow *tips nak guna wifi , gunalah time tgh nak pagi dalam pukul 2 pagi ke atas , komfom laju tanpa sekatan . lagi2 kalau takdak kelas pagi tu , boleh guna wifi dengan hati yang riang sebab kebanyakannya pergi kampus . ada lif , takyah susah2 naik tangga sebab bangunan ni tinggi , 8 tingkat ( unikl & ubiss ) , lepastuu ada dobi , ada mesin pengering kalau yang jenis malas gila nak sidai tu , just letak duit dan siap ! boleh terus angkat masuk dalam bilik lipat , ada kafe yang macam poket doremon macam2 ada , bukak dari pukul 6 stgh pagi sampai 12 tgh malam , nak makan apa turun ja sebab makanan kat kafe murah mcm kat kedah , bagi pendapat aku laa , ada gym untuk sapa2 yang nak exercise tu boleh la pergi , ada aircond lagi dalam gym , ada loby hostel tempat berkumpul , ada mesin topap kalau terdesak sangat nak guna topap , ada mesin air tin , air panas , ada watercooler , adaa mesin air DR. sukida , baju pun sidai dekat ampaian belakang , tak dibenarkan sidai dekat balkoni sebab akan mencacatkan bangunan hostel , lagi ada bilik JPK , kalau ada masalah apa2 boleh jumpaa depa . lagi satu tak payah risauu pasal bilik air , dalam satu aras ada 3 bilik air , tong sampah pun disediakan di luar bilik . Kalau nak keluar pun boleh tapi kena balik sebelum pukul 12 tgh malam . keselamatan pun terjaga sebab ada pakcik2 guard yang hensem dan makcik2 guard yang cantikk

kat bawahh ni aku sajikan hampa dengan gambar2 dan suasana di sini .


katil comel 

meja study 


Lif pun ada

Ampaian baju

Semua bilik disiplin , susun kasut bagi kemas


Wajib susun kasot sebelum masuk bilik

Pondok pengawal

Dari luar balkoni


roomate . *AYU , SYIKIN N KAK TINI .

roomate :)
 Tu ja gambar yang dapat aku kongsikan . Okelah insyaAllah nanti aku akan update lagi kalau ada masa . Bye assalamualaikum

9 comments:

  1. Assalamualaikum Kak~
    Inn shaa Allah saya bakal masuk UniKL MIIT in Degree Computer Animation juga intake Sept 2016 ni~
    Tapi ada stuck skjp.
    masa nak hantar borang penerimaan twrn and dokumen2 yg diperlu untk submit melalui online, semuanya lengkp, tapi bila nak tekan send document, website tu kata "Please hantar required document" sedangkan dah lengkap bhgn simbol star merah tu. Akak dulu pernah terjadi mcm ni x masa tu? (o-o)

    ReplyDelete
  2. salam kak,mintak tolong sat, pasword wifi miit apa ya sy menumpang kat hostel sbgai pelawat

    ReplyDelete
  3. Assalam kak, nak tanya.. Camne akak handle yuran pengajian tu? Kalau pinjam ptptn dapat berapa? Bleh mohon mara tak?

    ReplyDelete
  4. Assalam kak, nak tanya.. Camne akak handle yuran pengajian tu? Kalau pinjam ptptn dapat berapa? Bleh mohon mara tak?

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak.Hostel yg akak stay tu memang under unikl miit?

    ReplyDelete
  6. Nih anak cikgu nih hahahaa

    ReplyDelete
  7. Hi tuan blog yang comel dan readers semua! Hehe. Hi korang! SR dah habis belajar dekat UniKL Business School taw! Alhamdulillah. Bulan Oktober ni convo! Hehe. Nak tahu kisah perjalanan sepanjang belajar dekat UniKL Business School? Meh baca blog SR. Bonus: Pengalaman program pertukaran pelajar di Kozminski University, Poland (ERASMUS+/ISEM UNIKL)

    PENGALAMAN PROGRAM PERTUKARAN PELAJAR UNIKL BUSINESS SCHOOL (KLIK DI SINI)

    ReplyDelete
  8. Kak macam mana cara pembelajaran bagi kos multimedia dan animation ni

    ReplyDelete